Z życia Fordonu

Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)

Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy wraz z Instytutem Badań Edukacyjnych zaprasza do wzięcia udziału w ogólnopolskim badaniu kompetencji matematycznych uczniów klas V „Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)”. 

 

Dzięki temu badaniu nauczyciele matematyki będą mogli sprawdzić wiedzę i umiejętności uczniów, na rok przed egzaminem szóstoklasisty i ukończeniem szkoły podsatwowej. Badanie pozwoli zweryfikować czy uczniowie przyswoili podstawowy materiał i jak radzą sobie z rozumowaniem matematycznym czy tworzeniem własnych strategii rozwiązywania zadań matematycznych. Do programu może zgłosić się każda szkoła podstawowa z terenu Polski.

 

Badanie swoją formą i rodzajem użytych w nim zadań będzie nawiązywało do sprawdzianu po szkole podstawowej, który w roku 2015 po raz pierwszy będzie oparty na wymaganiach nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.

 

Harmonogram badania:

 

1. 13.05.2014 r.– reprezentatywne badanie umiejętności trzecioklasistów (RBUT)- tylko 200 wylosowanych szkół z terenu całej Polski

 

2. 20.05.2014 r.- ogólnopolskie badanie trzecioklasistów (OBUTm2014)- do badania mogą przystąpić wszystkie szkoły, które zgłoszą się przez stronę dostępną TUTAJ . Zgłoszenia można dokonać do 30 kwietnia 2014 roku. 

 

3. 20.05.2014 r.- ogólnopolskie badanie umiejętności trzecioklasistów (OBUTm2014 część badawcza) – tylko 80 wylosowanych szkół z terenu całej Polski

 

4. 20.05.2014 r.- diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)- do badania mogą przystąpić wszystkie szkoły, które zgłoszą się przez stronę dostępną TUTAJ

 

5. 20.05.2014 r.- diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa część badawcza)- tylko 80 wylosowanych szkół z terenu całej Polski. 

 

 

Szczegółowe informacje na temat badania i jego przebiegu znaleźć można na stronie organizatora TUTAJ lub TUTAJ

 

Zdjęcie Foter.com

(hh)

 

Komentarze

komentarze

Ostatnie artykuły

Przeczytaj również

Close
Back to top button
Close