• biuro nieruchomości w fordonie
  • biuro nieruchomości w fordonie
Promowane Z życia Fordonu — 30 stycznia 2013

Budowa nowej linii tramwajowej do Fordonu wiązać się będzie z ogromnymi zmianami zarówno dla mieszkańców Fordonu, jak i dla kierowców.

 

Linia biec będzie od ul. Fordońskiej, a tuż za ul. Wyścigową wybudowana zostanie estakada, która prowadzić będzie nad północną jezdnią ul. Fordońskiej. Gruntowny remont czeka stację kolejową Bydgoszcz-Wschód, powstaną nowe perony, zadaszenia, schody, a nawet windy, którymi będzie można dostać się na przystanki tramwajowe usytuowane na szczycie estakady.

 

Przebudowa czeka również ul. Lewińskiego, tu zostanie wybudowana druga jezdnia, z torowiskiem pośrodku. W tym miejscu kierowcy będą mieli do pokonania tory z nową sygnalizacją świetlną.

 

Następnie linia biec będzie do skrzyżowania z ul. Romanowskiej (tu oczywiście znajdą się przystanki dla pacjentów Centrum Onkologii), a dalej do skrzyżowania z ul. Korfantego, które zostanie całkowicie przebudowane. Układ dwujezdniowy, z torowiskiem pośrodku, utrzymany zostanie do skrzyżowania ul. Igrzyskowej z ul. Akademicką.

 

Kolejne zmiany czekają ul. Andersa, torowisko będzie biegło północną stroną tej ulicy, przetnie ul. Kleeberga i ul. Skarżyńskiego, tutaj tramwaj będzie przejeżdżał pod istniejącym wiaduktem, ale pojawią się nowe schody i windy. Dalej trasa przetnie ulice Kasztelańską i Wolną ? z jednej strony torowiska ul. Wolna będzie ślepa, a z drugiej zakończona małym rondem na ul. Andersa.

 

Największe jednak zmiany czekają skrzyżowanie ulic Andersa i Wyzwolenia ? przebudowane zostaną ulice Andersa, Wyzwolenia, część ul. GOPR, ponadto ul. Wyzwolenia zostanie częściowo odcięta od ul. Andersa, a w zamian wybudowana zostanie nowa droga, która połączy te dwie ulice. Na wolnej, niezagospodarowanej części pomiędzy laskiem a ul. gen. Józefa Dowbór-Muśnickiego powstanie pętla tramwajowa, na której swój bieg kończyć będzie większość kursów obu zaplanowanych obecnie linii tramwajowych.

 

 

Autor infografiki  Jerzy Chamier-Gliszczyński

 

Komentarzy (1)

  1. Ciekawe, w opisie jest że torowisko będzie biegło północną stroną ul. Andersa, a na rysunku jest po południowej stronie. Poza tym po co “zaślepiać” ul. Wyzwolenia, można w ostateczności zrobić końzowy odcinek jednokierunkowy ( z kierunkiem jazdy w stronę ul. Andersa)

Udostępnij

O autorze

redaktor

css.php